luni, 31 august 2020

În graiul meu

 


În graiul dulce românesc

Curg ape dulci și învolburate,

Baladele și doinele bocesc

Iar mâinile, sunt parcă mai curate!


În limba sfântă românescă

Mai curge sânge de oșteni viteji,

Iar Ștefan, încă mai veghează

Prin vremi, chiar paloșul îl vezi!


Din grâul bun, se scutură neghina

Când este vremea sfântă de cules,

În limba românească-n Bucuvina

Un cuc mai cântă, vina și-a ales!


În Țara Românescă și Moldova

Colacii impetiți și-au pus cununi,

Să ducă graiul dulce mai departe

Uniți la greu, să fim mereu români!


Din tulnic, strigă Iancu în Ardeal,

Dușmanii toți să îi stârpescă

Să înfloresca macii-n graiul meu

Și-n țară noastră sfântă românescă!


La țărmul nemuriri, Eminescu,

Scrisorile le duce până în cer

Că limba nostra să doinească

O rugăciune Maicii, eu mai sper!


În Liturghii de veacuri jerfa sfântă

Se face negreșit în graiul meu,

Un înger bucuria mai cuvântă

Smeriți să îl slăvim pe Dumnezeu!


Grădina Maicii Domnului e România,

Iar brazii ard în verde către cer,

În graiul meu se cântă rapsodia

Și-n bucuria vieții eu mai sper!


foto sursa internet


https://confluente.org/camelia_cristea_1598883016.html

31.08.2020


Camelia Cristea

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu